Sunday, October 14, 2007

Modern Life


6 comments:

  1. Ik vind ze erg mooi, maar ik heb geloof ik toch wat uitleg nodig. Boven is de man ongelukkig en de vrouwen gelukkig. En de vrouwen zijn dik en rijk en de man is arm. (Omdat hij al die welvaart moet betalen?) Onder is de man dik en gelukkig en de vrouwen mager en ongelukkig. Het is slecht weer, en er is vervuiling, honger en oorlog. De man (of is het een kind?) drinkt een glaasje ranja. (Een naieve man misschien, die de ellende in de wereld niet opmerkt?)

    ReplyDelete
  2. Deze twee zaten al een tijdje in mijn kop. ze moesten er uit. Ik heb ze getekend zoals ze bij me opkwamen: een ongelukkig iemand omgeven door welvaart en een gelukkig iemand omgeven door ellende.
    Deze uitleg heb ik bedacht toen ik al aan het tekenen was: wat me vaak opvalt als het onderwerp de huidige grote welvaart is, is dat het vaak tegenover de ongelukkige moderne mens wordt geplaatst.
    En als het gaat over dat we er met z'n allen zo'n zooitje van maken, wordt vaak de hedonistische, zich dikvretende gelukszoeker als figuur opgevoerd.

    Ik vind een mager iemand er ongelukkiger uitzien, vandaar. En die dikkerd heeft wel wat weg van een kind ja.. misschien moet ik die nog eens wat volwassener maken.

    ReplyDelete
  3. Aha, dankje. Nu snap ik het beter. Die ranja is wel wat verwarrend ja. Daarom dacht ik kind. Misschien een glas schuimend bier?

    ReplyDelete
  4. Geen verwarring hier. Ik snapte meteen wat je bedoelde.
    Nittemin begrijp ik wat Eliane "ziet" in dat glas. Misschien zou een parasoltje het ding in een cocktail omtoveren? (ik vind bier niet echt welvaart uitstralen)

    ReplyDelete
  5. Er zit nu een schijfje sinaasappel in, maar dat kan ook een grote knoop zijn, zie ik nu... Ik denk dat ik dan voor een glas wijn ga, dat is sowieso volwassen.

    En dan pruts ik er nog verder aan als ie ooit in een boekie komt.

    ReplyDelete